להחליף את המלך בראש השנה

חרבו של המלך ארתור – מלך טוב

האנושות תמיד אהבה להתעסק במלכים, לחלק אותם למלכים טובים ונערצים כמו המלך ארתור או להיפך מלכים כמו לואי ה-15 שהפך לסמל של אנוכיות ושחיתות. את המלכים הטובים אנחנו מברכים בבריאות ובשנים ארוכות בשלטון ואת הרעים אנחנו שונאים ורוצים להחליפם מיד או לשלוח אותם לכלא או לגיליוטינה.

חוץ מהמלך של המדינה, לכל אחד מאיתנו יש מלך פרטי משלו, איזה כוח ששולט בו, זה יכול להיות תשוקה עזה למאכלים מסוימים, או רצון חזק להתקדם בקריירה, או להיות מפורסם. לרצון הזה ששולט בנו אפשר לקרוא המלך הפרטי שלנו, הוא בסופו של דבר מחליט איך נתנהג, לפעמים הוא פוקד עלינו לשקר, לרמות, להציג מצג שווא, כל זאת בשביל להשיג את מבוקשו. הרבה פעמים אנחנו מנסים להתנגד, לטעון שכך לא מתנהגים, שזה לא מוסרי, אבל המלך שלנו לא ממש שומע, הוא כמו כל מלך רוצה להשיג את מטרתו, ומחלק פקודות לנתיניו בלי להתחשב במה שהם רוצים. כל עוד המלך הזה גורם לנו להרגיש טוב, אנחנו מכתירים אותו כמלך טוב, אבל מה קורה לנו כאשר הוא גורם לנו בעיקר רע? מיד אנחנו רוצים להחליף אותו במלך אחר, מלך טוב. 

אם הגענו למסקנה שאנחנו רוצים מלך חדש, הרי שהגענו לראש השנה. ראש השנה לפי חכמת הקבלה מדבר על התהליכים הפנימיים באדם, כאשר אנחנו מחליטים שהמלך הזה ששולט בנו הוא מלך רע, זו תחילתו של שינוי רוחני, או במילים אחרות ראש השנה הרוחני שלנו. לכן, ראש השנה הוא מאורע כל כך חשוב. אנחנו צריכים לשמוע תקיעת שופר פנימית, שתפקידה לעורר אותנו, לבדוק האם מולך עלינו מלך טוב או רע. בדרך כלל אנחנו לא עושים שום חשבון, רק ממלאים אחר הוראותיו של המלך במשך שנים, בלי לבדוק, בלי לערער על פקודותיו. ראש השנה הנוכחי, הוא הזדמנות מצוינת לעשות את החשבון הזה, כל מדינת ישראל והעולם כולו נמצאים עמוק במשבר הבריאותי, הכלכלי, והחברתי של הקורונה, האם המלך ששולט עלינו מביא לנו דברים טובים או רעים, האם נרצה להחליף אותו השנה?