עלויות של הרמת סינוס פתוחה

אחת מן הפרוצדורות השכיחות ברופאת השיניים הישראלית היא ללא ספק החלפת שן בשתל, כאשר מעל למחצית מהמטופלים הישראלים יעבור הליך שכזה. אך פעולה זו הנחשבת לדי פשוטה, יכולה לא פעם להפוך לסבוכה יותר, כאשר במקרים כאלו ישנו מחסור חמור באבן השן והדרך היחידה להשלים את החסר היא בעזרת הרמת סינוס. הליך מתבצע בשני דרכים שכיחות, כאשר ההליך השכיח ביותר הנקרא גם "הרמת סינוס פתוחה" עלול להסתכם בלא מעט מהמקרים בעלויות משתנות ואף להגיע להוצאה של עשרות אלפי שקלים. לכן מומלץ להבין מה הן העלויות המשתנות הכרוכות בהליך שכזה.

הכנות ועלויות ראשוניות להרמת סינוס פתוחה

מבין שלל ההכנות שנצטרך לבצע לפני שנעבור ניתוח הרמת סינוס פתוח, נתבקש מן הסתם לבצע צילומי הדמיה שונים על מנת לקבל תמונה מלאה של מצב השן וכמות העצם שחסרה. עלות של צילום CT מלא לכל הפה נע בעלות שבין 550 עד 650 שקלים, עם זאת במקרים שונים נתבקש לבצע בדיקות הדמיה נוספות שעלותן יכולה לנוע בין 150-250 שקלים. חלק מבדיקות אלו מכוסות בידי הקופה או בידי ביטוח החיים, לכן יש לשים לב היכן ועד כמה החזרים ניתן לקבל. לצד כל בדיקות אלו כמובן נאלץ לבצע בדיקות דם מקדימות, ולהציג היסטוריה רפואית של אזור מחיצות האף, אך חשוב לזכור כי החלק הארי בתשלום פרוצדורה זו נעוץ דווקא בסוג ההליך שנבחר או שיתאים לנו.

סוגים להרמת סינוס פתוחה ועלויות

כיום ישנם שני סוגים עיקריים להרמת סינוס פתוחה, כאשר הסוג הראשון הינו נחשב ל"קלאסי" ובו מבצעים "חלון" בלחי הפה ודרכו מרימים את הסינוס ולאחר מכן מחדירים את העצם. הסוג השני מבצע חיתוכים בעזרת טכנולוגיה אולטרא סונית, אשר מבצעת חתכים מדויקים בעצם השן ובעזרת מיקרוסקופים מותאמים מתאפשרת עבודה כירורגית של הרופא המטפל. העלויות של טיפולים אלו עלולות לנוע בין 6,500 ועד 17,000 שקלים, שכן שיקולים רפואיים וסוג ההליך ישפיעו רבות על המחיר. לכן במקרים שכאלו יש להיוועץ עם כמה רופאים מומחים בכדי לקבל את הצעת המחיר המשתלמת ביותר.