סביבת עבודה מקושרת וטובה יותר

רגע לפני שאתם מוצאים עבודה מדהימה באתר https://www.isrotel.co.il/careers החלטנו לבדוק כיצד בטבע כל הרמות נמצאות בקשר ואיך זה קשור לעולם העבודה.  בטבע כולם "משתמשים" זה בזה כדי לשרוד, להתפתח ולהתרבות.

לפני שהאדם נכנס לתמונה הטבע היה במצב מאוזן. הטבע סידר את כל  הקשרים, מכל הבחינות, בדרגות הדומם, הצומח, החי.  כל אחד "הבין" את השני. גם מי שרצו לאכול אותו "ידע" באיזה מצב הוא נמצא.  במערכת התקיימה השלמה מלאה. בלהקות זאבים, לדוגמא, קיימת כזו השלמה. להקת זאבים מונה בין שישה לעשרה זאבים בה שולטים זכר אלפא ונקבה אלפא. לכל פרט תפקיד משלו אך הלהקה פועלת באופן מתואם ומשולב בשעת ציד תוך שיתוף פעולה מלא. 

גם אנחנו צמחנו כחלק מהטבע אלא שמשלב מוקדם ובצורה מתפתחת התחלנו לראות את הטבע דרך הרצון שלנו לעצמנו, או במילים אחרות, דרך האגו הצר, עד שבעצם הגענו למצב בו אנחנו בסטייה מההתפתחות הנכונה או ההרמונית עם הטבע. הסטייה הזו ניכרת כמעט בכל רובד של החברה האנושית, גם במקום העבודה, והיא ניתנת לתיקון. 

במקום העבודה, ממש כמו בטבע,  ישנה חשיבות רבה לשיתוף פעולה, לקשר בין העובדים לבין עצמם, בינם להנהלה, 

בין הארגון עצמו לצרכנים, לספקים ואפילו למשפחות של העובדים. שיתופי פעולה בכל הרמות של מקום העבודה יוצרים סביבת עבודה מאוזנת יותר, משלימה יותר, בה ניתן לפעול בצורה טובה, נוחה ותוך תמיכה. כך אף אפשר לייעל את הארגון או העסק ולהגיע להישגים. העובדים הם ה"מכונה" או מנגנון הייצור החשוב ביותר של המפעל, המשרד או הארגון. 

כאשר העובדים מרגישים חלק ממקום העבודה, כאשר הם מרגישים שייכים למטרותיו, ליעדיו ולתהליך הייצור או השירות, הם מתייחסים במסירות לעבודה. בסופו של דבר הכל עניין של יחס, של דרך התקשרות.

עובדים המרגישים מוערכים ושייכים, יגלו מוטיבציה גבוהה יותר לשתף פעולה ולפעול להצלחת מקום העבודה ולקידום יעדיו. כאשר העובדים מרגישים שייכים הם דואגים לסביבת העבודה ומפתחים אותה וזו מצידה פועלת לפתח אותם. זה נראה לנו כמו משהו בלתי אפשרי כרגע, כי סביבות העבודה שיצרנו מושתתות ברובן על תחרות ואת הרגש אנחנו משאירים לבית, אבל הכל תלוי בשינוי התפיסה, בעצם הכל תלוי רק בנו. זה תמיד ככה, לא?